Ζητήματα όπως η παρ’ ολίγον σύγκρουση μιας αμαξοστοιχίας από το Κιάτο με την αμαξοστοιχία από τη Θεσσαλονίκη, τα ηλεκτρικά λεωφορεία, οι υποδομές στη Θεσσαλία αλλά και για το ποια μεγάλα έργα θα τελειώσουν μέσα στο 2024, συζήτησε στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας 91,6 και 105,8, ο Χρήστος Σταϊκούρας, Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ο οποίος βρέθηκε καλεσμένος στην εκπομπή «Ναι μεν, Αλλά» και την Ευαγγελία Μπαλτατζή.
Όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε στη δημοσιογράφο αναφερόμενος στην παρ’ ολίγον σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών «υπάρχει ένα δελτίο τύπου του ΟΣΕ που αναγράφει και αναφέρεται στη δική του εκδοχή για το τι έγινε. Το βασικό είναι που νομίζω ότι αποδεικνύεται και από κάποιες αναφορές που έχω ακούσει χθες από τον ίδιο τον οδηγό, ότι το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο για την αποφυγή ατυχήματος. Αναφερθήκατε κι εσείς ότι τα τρένα κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές και όχι μετωπικά, όπως μπορεί να υπήρχαν αναφορές από κάποιους, αλλά δεν πρέπει να υποβαθμίζουμε οποιοδήποτε περιστατικό. Αναμένουμε λοιπόν, το πόρισμα έτσι ώστε να δούμε τι ενέργειες πρέπει να αναληφθούν από όλους τους εμπλεκόμενους προκειμένου να αποτραπούν ανάλογα συμβάντα στο μέλλον. Επίσης, σε περίπτωση που εκ της διερεύνησης αναδειχθούν ευθύνες και σε πρόσωπα-η τηλεδιοίκηση λειτούργησε όπως φαίνεται-ζητάμε να αποδοθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις αρμοδίως».
«Στόχος των τελευταίων ετών είναι να δούμε σύγχρονα λεωφορεία στους δρόμους» υπογράμμισε ο κ.Σταϊκούρας εν συνεχεία της συνομιλίας του με τη δημοσιογράφο συμπληρώνοντας «έχουμε 250 ηλεκτρικά λεωφορεία τα οποία έχουν έρθει στην Ελλάδα, 110 στη Θεσσαλονίκη και 140 στην Αθήνα. Στη Θεσσαλονίκη ειδικά έχουν ξεκινήσει οι εργασίες για την εγκατάσταση των φορτιστών. Στην Αθήνα υπάρχουν προσωρινοί χώροι για να λειτουργήσουν οι φορτιστές. Παρά ταύτα έχουν δοθεί κάποια πρόσθετα στοιχεία προς το Ελεγκτικό Συνέδριο για να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία και στην Αθήνα. Εκτιμώ όπως είχαμε δεσμευτεί στο Υπουργικό Συμβούλιο του προηγούμενου Οκτωβρίου και είναι δημόσια διαθέσιμη η παρουσίασή μου ότι τέλος Απριλίου του 24 θα έχουμε 250 λεωφορεία στους δρόμους της Αθήνας. Και την επόμενη διετία, μέχρι το τέλος του 25 τρέχουν άλλοι δύο διαγωνισμοί για 300 νέα λεωφορεία φυσικού αερίου 100 18 μέτρων και 200 12 μέτρων. Αυτά τα λεωφορεία μέχρι το τέλος του 25 θα έχουν έρθει στην Ελλάδα. Κάποια εξ αυτών θα έχουν έρθει και μέσα στο 2024 Συνεπώς, 550 λεωφορεία θα είναι καινούργια λεωφορεία στο επόμενο ενάμισι έτος. Αυτό σημαίνει ότι ο στόλος θα έχει ανανεωθεί εν πολλοίς ριζικά στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη και εκτός αυτού, ξεκινάμε έναν πρόσφατο διαγωνισμό 750 λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων 200 θα είναι τρόλεϊ που σχεδιάζουμε και τα δρομολογούμε από φέτος με στόχο να τα έχουμε υλοποιήσει, αν είναι εφικτό, μέχρι το 2027. Σύνολο 1.400 λεωφορεία».
ΠΗΓΗ: ERT